Kalix Kommun, ediarie och offentliga handlingar

Ordet är fritt
Användarvisningsbild
Frazze
Global moderator
Global moderator

Kalix Kommun, ediarie och offentliga handlingar

Inläggav Frazze » sön 14 aug 2011, 14:32

Jag måste ge Kalix Kommun en  eloge för hur de hanterar offentliga handlingar och ger medborgarna möjlighet att ta del av dem. Inkommande post diarieförs och hamnar som inkommande post i diariet. De flesta dokument som är offentliga handlingar är direkt läsbara på nätet. I bland är de inte läsbara men genom att skicka ett mail till de ansvariga för arkivet har man oftast dokumentet inom 24 timmar via mail. Jag rekommenderar de som är intresserade av vad som händer bakom kulisserna att dagligen kolla Veckans Post. Det finns också bra funktioner för att söka i diariet. Jag har inte kollat när posten dyker upp i "Veckans post" men jag tror att ediariet uppdateras kring midnatt. Kollar man t.ex. måndag morgon så är det de tomt. "Veckas post" töms antagligen natten mot söndag

När jag nu är igång och strö beröm över kommunen så måste jag också ge politikerna klart godkänt när det gäller att svara på mail. Jag har nog skickat ett hundratal mail till politiker i samtliga partier och fått svar från de flesta inom 24 timmar. Svaret har väl inte alltid varit det man önskat men det är väl enligt "Lathund för politiker kapitel 1"

Återgå till "Tyck till om vad du vill"